Середа, 15.05.2024, 14:44Вітаю Вас Гість | RSS
Жовтнева загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [1]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 33
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог файлів


Головна » Файли » Мої файли

Звіт про науково-методичну роботу у 2010 – 2011 н.р.
14.06.2011, 17:15
Сучасна освіта перебуває в постійному оновленні, а тому вимагає від учителя новітніх ідей, сучасних підходів до викладання предметів. Важлива роль у фаховому зростанні педагога, безперечно, належить організації методичної роботи в школі. Саме від цілісної системи взаємопов’язаних заходів, які ґрунтуються на досягненнях психолого-педагогічної науки, передового педагогічного досвіду, залежить рівень підвищення фахової майстерності та розвиток творчого потенціалу кожного педагога зокрема і всього педагогічного колективу, та як наслідок - підвищення ефективності навчально – виховного процесу.

Адміністрація  Жовтневої  ЗОШ І-ІІІ ступенів глибоко усвідомлює завдання активізації методичної роботи в школі в світлі державної політики в галузі освіти. Вона підкреслює, що це напрямок роботи, який без значних матеріальних затрат, цілком покладається на них, що підвищення майстерності учителя починається в школі. Методична робота в школі будується відповідно до чинних вимог як багатогранний і творчий процес, що складається з комплексу систематичної, цілеспрямованої колективної, групової та індивідуальної діяльності учителів, спрямована на активізацію педагогічних міні - досліджень і покращення якості методичних розробок; на підвищення рівня навчально – виховного процесу в школі.

Відповідальним за організацію методичної роботи в Жовтневій загальноосвітній школі є Колєснікова Юлія Миколаївна, заступник директора з навчально-виховної роботи, робочий телефон 2-33-43, моб. 0989885858.

Сайт школи - zhovtneva-sh.ucoz.ua

Щорічно в школі видається наказ про організацію науково-методичної роботи з педагогічними кадрами № 80-А від 10 вересня 2010 року, що визначає науково – методичну проблему, над якою працюватиме школа, структуру організації методичної роботи. У кінці навчального року наказ про підсумки організації методичної роботи у 2010-2011 навчальному році (наказ № 67-А від 03 червня 2011 року)      

Науково - методична робота в Жовтневій загальноосвітній школі І – ІІІ ступенів  будується на досягненнях науки, ППД, системою аналітичної, організаційної, діагностичної, пошукової, дослідницької, науково-практичної, інформаційної діяльності з підвищення наукового, загальнокультурного рівня педагогічних працівників, удосконалення їх професійної компетенції та підвищення ефективності навчально-виховного процесу.


У  2010 – 2011  н.р. якісний склад педагогічного колективу становив:

·        спеціаліст вищої категорії –  8, що складає 44%

·        спеціаліст І категорії – 2, що складає 11%

·        спеціаліст ІІ категорії – 3, що складає 17%

·   спеціаліст –  3, що складає 17%

·   без категорії – 2, що складає 11%

·        2 вчителі школи мають звання " Учитель - методист”(Гулій Т.В. та Романенко К.Г.), 1 – звання «Старший вчитель» (Колєснікова Ю.М.)

         Питання планування, організації, стимулювання і контролю діяльності, пов'язаної з удосконаленням педагогічної майстерності вчителів, мають у своїй сукупності створювати певну систему методичного управління педагогічним колективом школи, побудованої на певних принципах. Ці принципи забезпечують у методичній роботі цілеспрямованість, комплексність, послідовність і перспективність.

У школі діє методичний кабінет - інформаційно-аналітичний центр навчально-виховної роботи з докладним банком інформації, яка оптимально охоплює дані про діяльність педагогічного та учнівського колективів.    





 Це    консультаційний центр з усіх навчальних дисциплін, де колеги - предметники можуть ознайомитись з матеріальною базою, творчими надбаннями,   отримати компетентну та ділову пораду, консультацію, рекомендацію.

Проблеми, над якими  працював педколектив школи в 2010 - 2011 навчальному році:

·          області «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості», 

·         району «Розвиток креативного потенціалу як засіб самореалізації інноваційної особистості»,

·        школи «Створення психолого-педагогічних умов для підвищення рівня навчальних досягнень і формування активності та загальної культури учнів.

Методична рада розробила алгоритм діяльності аналізу й відпрацювання дій для вирішення цих проблем:

-      активізація науково-методичної та пошукової діяльності учасників навчально-виховного процесу.

-       широке запровадження інноваційних технологій в навчально-виховний процес.

 розширення спектру освітніх послуг шляхом збагачення мережі          факультативів, спецкурсів, предметних і творчих гуртків і студій.

модернізація та оптимізація управлінської діяльності.

 створення на базі школи освітянського, культурно-естетичного центру села  Жовтневого.

Пріоритетні напрями удосконалення навчально-виховного процесу в школі:

-     впровадження в практику державного стандарту освіти відповідно до Закону України "Про загальну середню освіту”, передових ідей освітньої реформи та Національної доктрини розвитку освіти в Україні у ХХІ столітті, концепції профільного навчання;

-                     науково-методичне забезпечення освітньо-кваліфікаційних рівнів педагогічних працівників школи: всі вчителі мають педагогічну освіту.

-                     упровадження інтерактивних технологій навчання;

-                     удосконалення педагогічної майстерності вчителів;

-               застосування інноваційних форм контролю за якістю знань, умінь, навичок;

-                     глибоке вивчення індивідуальних особистостей учнів, із наступною диференціацією навчання і виховання;

-                     профільна  та до профільна підготовка учнів: 10 та 11 класи – класи математичного профілю, допрофільна підготовка – 9 клас поглиблене вивчення математики, 8 клас поділений  групи, де викладалися  спецкурси з математики та української мови.

-                      орієнтація виховної діяльності школи на всебічний розвиток особистості, її здібностей і талантів.

Жовтнева ЗОШ І – ІІІ ступенів є опорною освітньою установою за  напрямком:  робота з обдарованими дітьми, розвиток  творчої особистості. Колектив працює над  проблемою:  « Розкриття в процесі навчання дитячої обдарованості». Провідна ідея: розвиток здібностей, обдарувань і талантів дітей, як креативних особистостей, розкриття яких збагатить наше суспільство, забезпечить перспективний його розвиток. 

Школа існує для того, аби допомогти дитині розвинути в собі здібності до самореалізації, і не тільки навчити, а й створити умови, щоб дитина була готова до цієї складної й самостійної роботи.

Основні напрямки і зміст діяльності:

1.Сприяння становленню особистості як творця й проектувальника життя, гармонізації та гуманізації стосунків між учнями і педагогами, школою і родиною

 2.Застосування особистісно зорієнтованих технологій,що активізують діяльність учнів на уроці, розкривають  їх здібності та можливості.

3. Організація до профільної підготовки учнів та профільне навчання, залучення  школярів  до участі в різних інтелектуальних змаганнях та конкурсах .

Головне наше завдання – формувати особистість. Адже Дитина … мов чиста книга, і ми вчителі, батьки (тут немає непричетних), повинні серйозно замислитися: що ми напишемо в цій книзі життя? Чи стане кожна її сторінка важливою й цікавою, чи залишиться чернеткою з покресленими й заплямованими сторінками?.. Чи завалимо ми її чисту, відкриту душу сміттям і брудом, брутальністю й злобою, чи наповнимо красою, теплом, любов’ю? Все те, що понесе вона в життя, залежить від нас.





З метою якісної та ефективної організації, проведення систематичної колективної та індивідуальної методичної роботи з педагогічними кадрами, у  школі працюють методичні структури: 





Методична рада (кер. Колєснікова Ю.М.)

- МО учителів початкових класів (кер.  Хомич О.В.)

- МО учителфів гуманітарного циклу (кер. Губаренко Н.І.)

- МО учителів природничо-математичного циклу (кер.  Пилипкевич А.І.)

 - МО класних керівників (кер.  Гулій Т.В.)  

- Творча група вчителів (кер.  Назарець Т.В.)

 - Школа молодого вчителя (кер. Губаренко В.О.)

Усі засідання методичних об’єднань мають відповідну структуру, проводились згідно з планом роботи. До засідань готувались педагогічні виставки методичних розробок з даної теми, відкриті уроки з подальшим їх детальним аналізом і обговоренням.  На  засідання методичних об’єднань   обговорювалися, проводилися , аналізувалися:

- результати навчально-виховної роботи:

- динаміка  зростання (спаду) успішності учнів;

- результати контрольних робіт (державної підсумкової атестації), навички читання;

- діяльність членів МО щодо розвитку творчого потенціалу учнів, залучення їх до різних видів позаурочної діяльності;

- аналіз стану викладання предметів:

- стан виконання навчальних планів і програм;

- використання інноваційних технологій, їх ефективність;

- апробація електронних засобів навчального призначення для загальноосвітніх навчальних засобів;

- стан позакласної роботи вчителів з предметів;

- система та результативність підвищення професійного рівня вчителів;

- результати участі учнів в олімпіадах, конкурсах;

аналіз роботи за рік та перспективне планування.

  Поряд з колективними й груповими формами методичної роботи в школі особливої актуальності набуває індивідуальна робота педагогів і адміністрації, тому важливо, що педагоги працюють над індивідуальними  науково - методичними темами, яка підпорядковані  загальній проблемі школи. З метою запровадження інноваційних технологій до НВП адміністрація школи ( директор  Католик С.М., заступники директора з НВР  Колєснікова Ю.М. та з ВР   Гулій Т.В.) ознайомлюють педагогів із інноваціями, спрямовують їх на впровадження, розвиток педагогічної творчості. Саме з цією метою в школі було проведено нетрадиційну педагогічну раду „ Проектна діяльність школярів як важливий аспект компетентної освіти”, де під час підготовчого етапу було задіяно творчий потенціал учителів. Як результат – в колективі створені і реалізуються проекти:

- Я – молодий учитель

- Ефективний учитель

- Школа – мій дім

- Путівник для гостей та учасників Чемпіонату Європи – 2012

- Видатні люди села Жовтневого

Адміністрація школи реалізує можливості для творчої самореалізації педпрацівників під час таких нестандартних форм методичної роботи як, наприклад,  педагогічна дискусія „Методична культура вчителя. Як її формувати?”, активізує пізнавальну діяльність педагогів у ділових іграх, формує навички під час тренінгів, відточує педагогічну техніку під час підготовки та відвідування уроків у рамках панорами творчих уроків. Учителі володіють навичками самоаналізу своїх та аналізу відвіданих уроків, адміністрація ж має різні схеми та здійснює аналіз відповідно до різних цілей. Педагоги школи є активними учасниками районних та обласних методичних  заходів. На обласну виставку «Педагогічні здобутки освітня - 2011» було направлено 5 робіт , три з яких відзначені дипломами (робота вчителів гуманітарного циклу,  дослідницька робота вчителів історії Католик С.М. та Католик О.О., документальний фільм про школу, створений адміністрацією школи).  Дипломи вручив начальник відділу освіти Руслан Якович Бугайчук на святі «Останнього дзвоника» .



Бібліотекар школи Кублановська В.П. дбає про науково-методичне забезпечення роботи  МО, знайомить  учителів з новинками методичної та науково-педагогічної літератури, робить  бібліотечно-бібліографічні огляди.


Протягом року працювала школа молодого вчителя (керівник  Католик С.М. –  директор школи), завдання якої – надання необхідної допомоги молодим спеціалістам в оволодінні методикою викладання свого предмета, розвиток вмінь використовувати у своїй роботі досягнення сучасної психолого-педагогічної науки, творчої активності молодих спеціалістів. У 2010-2011 н.р. обговорювалися такі питання на заняттях з членами ШМУ:

• Форми і методи опитування на уроці.

• Типи і структура уроків.

• Поєднання колективних та індивідуальних форм навчання на уроці.

• Практичні заняття: «Раціональні прийоми навчальної праці», «Як досягти належної дисципліни на уроці».

Молоді спеціалісти: Федько М.О. – вчитель математики та інформатики, класний керівник 7 класу. Наставники: Лихвар О.В. – вчитель математики, Губаренко Н.І. – наставник з класного керівництва; Хисна Ірина Юріївна- вчитель трудового навчання та основ здоров’я, класний керівник 6 класу. Наставники: Пилипкевич А.І. – вчитель хімії, Кухаренко С.П. – наставник классного керівника.  

Систематично проводититься внутрішкільна методична робота з питань:

1) Самоосвіта педагогічних працівників.

2) Атестація і творчі звіти педагогів: в цьому році атестувалися 4 педагогічних працівника.  Колєснікова Ю.М. – підтверджено вищу кваліфікаційну категорію та присвоєно звання «старший вчитель»;  Губаренко Н.І. підтверджено вищу кваліфікаційну категорію; Католик О.О.та Шляховій О.Д.  –  встановлено другну кваліфікаційну категорію.

3) Курсова перепідготовка: пройшли вчителі –  Шляхова О.Д., Католик О.О., Кублановська В.П., Цаплюк О.Г. Навчається за программою «Школа майбутнього» Колєснікова Ю.М. Навчається заочно на 4 курсі  Бердянського державного педагогічного університету Лукін А.В.

4) Індивідуальні та групові консультації для учителів та батьків.

5) Участь у роботі предметних тижнів, методичних нарад. Проводилися ся предметні декади і тематичні тижні, де педагоги й учні удосконалювали знання з навчальних дисциплін, представляли свої надбання з різних галузей навчально-виховного процесу.

6) Робота з підготовки учнів до участі  в олімпіадах з базових дисциплін: 6 учнів  стали призерами районних олімпіад ,  трооє з низ із двох- трьох предметів   ( Католик Микола  - І місце з фізики, ІІ місце  географія та ІІІ місце математика, учасник обласної олімпіади з математики - 5 місце;  Ковальчук Галина – ІІІ місце з  історії; Колєснікова Яна – учениця 7 класу, за участь в олімпіаді з астрономії,  Головко Володимир  – ІІ місце з  математики;  Томашук Альона  – ІІ місце з  фізики;  Коваленко Віталій  – ІІІ місце з  географії).

7) Семінари-практикуми (районні та шкільні): на базі школи проведений  районний  семінар вчителів  української мови та літератури на тему «Використання різних технологій (проектної, інформаційних, продуктивної, інтерактивної) для формування креативного вчителя (учня)».





Вчителі брали участь у всіх районних семінарах.

8). Поповнення кабінетів методичною та довідковою літературою, розробками уроків, виховних заходів, матеріалами з досвіду роботи учителів. Згідно з наказом відділу освіти від 06 вересня 2010 року № 211 у школы створено анатований каталог досвіду роботи вчителів та медіатека  сучасного  уроку (відеофрагменти уроків), мультимедійні презентації представлення досвіду роботи вчителя.

9). Участь учнів та вчителів у конкурсах, тренінгах, творчих проектах ( «Собори наших душ»  - учениця 8 класу Ковальчук Галина зайняла ІІ місце на районному етапі та ІІІ місце на обласному етапі конкурсу, учителі Гулій Т.В. та Назарець Т.В.;  Міжнародний  конкурс з української мови імені П.Яцика - призери районного конкурсу Томашук Альона та Ковальчук Галина, вчитель Назарець Т.В.; Міжнародний   фізичний  конкурс  « Левеня – 2011» - 7  учасників нагороджені дипломами, двоє з них показали добрий результат – Колєснікова Яна та Головко Володимир, учитель Лукін А.В.;  участь учениці 7 класу Колєснікової Яни та керівника євро клубу Федько М.О. в   обласному семінарі-тренінгу  та конкурсі – захисті презентацій «Інноваційні заходи євро клубів області» на базі  Дніпропетровського дитячо-юнацького центру  міжнародного співробітництва «Колобок» …. та ін.)   .    

  

Інтерактивні форми методичної роботи (ділові ігри, рольові ігри, реклама предмета, захист творчого кредо, активна діяльність педагогів) сприяють тому, що знахідки окремих учителів (Гулій Т.В., Кухаренко С.П., Назарець Т.В., Католика С.М., Голуб Т.А., Федько М.О., Лихвар О.В., Шацької М.О. ) стають надбанням усього колективу. Активізація взаємовідвідування в школі зумовлена реальною потребою в моделюванні різновидів уроків, апробації нових підручників, практичної демонстрації представлених на творчих звітах учителів, які атестуються.






Науково - методична документація школи:

·       План методичної роботи школи 

·       План роботи методичної ради 

·       План курсової підготовки та атестації педпрацівників

·       Структура методичної роботи школи 

·       Положення про шкільне методичне об'єднання

·       Методичне об’єднання учителів початкових класів 

·       Методичне об'єднання учителів гуманітарного циклу

·       Методичне об’єднання учителів природничо-математичного циклу

·       Матеріали з досвіду роботи вчителів.

Вся науково – методична робота спрямована на раціональне поєднання колективної мудрості та індивідуальної творчості, що дає змогу віднаходити індивідуальні шляхи до вершин педагогічної майстерності за умов здорового психологічного мікроклімату в колективі, базованого на повазі та взаємоповазі, вмінні радіти за успіхи іншого і святкувати те, що вирізняє кожного з-поміж інших, - самобутню творчу індивідуальність.

Але слід зазначити, що в організації методичної роботи в школі мають місце певні недоліки та прорахунки. Не в повній мірі відповідає вимогам шкільний методичний кабінет. Недостатньою мірою узагальнюється перспективний педагогічний досвід. Не всі педагоги з вищою кваліфікаційною категоріями займаються дослідницькою діяльністю та висвітлюють свої надбання у педагогічній пресі. Не завжди проводиться рефлексія методичних заходів та вивчається їх результативність.  

 Вивчивши матеріали щодо організації методичної роботи в школі, можна зробити висновки, що школа знаходиться на шляху інноваційної діяльності, адміністрація бере до уваги специфіку сільського учителя, намагається вийти на новий рівень розвитку системи методичної роботи.

   Директор школи   С.М.Католи

Категорія: Мої файли | Додав: zhovtneva-sh
Переглядів: 12070 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 1.5/2
Всього коментарів: 0
Пошук